Apa yang ada hanyalah Kehidupan

ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALALFALAH
HAIYAALALFALAH
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
LAILAHAILLAWLAH

INNASSOLATI, WANUSYUKI, WAMAHYAYA, WAMAMATI, LILLAHHIRABILALAMIN.

Wednesday, August 18

Adikku Sayang

Salam... Wahai adik adik ku.. Jangan lakukannya tolonglah adik adik ku, abg memohon dn menyusun 10 jari agar jgn dibuang anakmu... Kau bayangkn andai bayi itu adalah kamu, adakah kamu rela ditinggalkan dn dibuang begitu shj..Dimana sifat kemanusiaan kamu adik ku, OH Adik ku.. Masih ramai yang mahukn anakmu.. Berikn pda mereka biar anakmu hidup mengapa mereka yg kau jdikan mangsa DOSA DOSA MU.. Jgn adiku, jgn ku ini bukan setelah kau dinodai tpi jgn ku ini sebelum kau dinodai mana mana lelaki durjana yang bertuhan kn nafsu semata mata..

Lupakah kamu dgn janjimu pada Tuhan, oh memang aku,kau dn mereka lupa apa2 shj janji itu krane kita lemah dn jahil.

Jika Allah Azza Wajalla telah menetapkan sesuatu, maka janganlah kamu mengeluh, janganlah kamu menentangnya dan jangan pula kamu adukan kepada selainya kerana semua itu hanya akan menambahkan penderitaanmu saja. Tetapi hendaklah kamu diam dan tetapkanlah ingatanmu padanya. Perhatikanlah apa yang ia takdirkan padamu dan fikirkanlah...

1 comment:

Unknown said...

Kita kena reda dgn tkdir syg.. X semua org boleh terima pa je yg kita wt. Dn kita pn x bleh nk terima semua yg org wt kt kita. Kita sama lemh syg de kekurgn. Tpi sbgai org islm kita telh di ajar dn di didik tntng adp dn sopn. Xkn kita nk nafikn bahawa kita nie brsaudara dgn org islam yg laen. Sedgkn kita mhluk yg menyembh Tuhn yg sama. Pe tujuan utama kita ade disini, bukn kh utk kejayaan dunia dn akhirt.. Tpi klw kita asyik pikir soal hati dn perasaan kita x kn bahagia bukn shja di dunia mahupn di akhirt. Syg prcyalh satu hari nnti Allah akn balas segala kesabarn dn keikhlasn yg kita wt tnpa mengikut hati dn perasaan. INSYAALLAH.