Apa yang ada hanyalah Kehidupan

ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALALFALAH
HAIYAALALFALAH
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
LAILAHAILLAWLAH

INNASSOLATI, WANUSYUKI, WAMAHYAYA, WAMAMATI, LILLAHHIRABILALAMIN.

Saturday, January 22

Kenapa perlu marah marah...

Ade yang tanya aku soalan ini, tpi ku masih belum betul betul pasti jawapannya tapi ku nak cuba jawab juga dalam blog ku nie blog aku sukati aku la kan kan..

Sebenornya aku pun tak pasti yang aku tahu pekataan MARAH kalau ditebalikan jadi la HARAM.. Ish ish..
Tapi orang kata la, kalau tak MARAH pun tak boleh jugak.. Pening..pening, kejap boleh kejap tak boleh, manusia sering meletakkan anggapan peribadi pada sesuatu perkara itu tanpa melihat dengan lebih dalam lagi.. Kalau dari sudut agama pulak Marah nie bukan perkara yang digalakkan atau di perintahkan bahkan ianya dianggap tingkah laku iblis latnatullah yang MARAH apabila diperintahkan ALLAH AZAWAJALA untuk sujud pada Nabi Adam a.s. Pada ketika itu iblis laknatullah meletak rasa MARAH pada sifat ego, bangga diri, cemburu dan tamakkan kedudukannya sebagai Ketua malaikat pada masa itu..
Jadi kesimpulan yang aku boleh letakan kat sini adalah jangan MARAH-MARAH ianya sifat iblis laknatullah.. Gunakan sifat itu pada iblis itu sendiri..MARAHkan mereka kerana menganggu hidup manusia.. Dan gunakan sifat SABAR dalam kehidupan.. Sesungguhnya hanya dengan menunaikan Solat 5 waktu hidup kita akan lebih lancar dan tenang.. INSYAALLAH..
Wassalam..