Apa yang ada hanyalah Kehidupan

ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALALFALAH
HAIYAALALFALAH
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
LAILAHAILLAWLAH

INNASSOLATI, WANUSYUKI, WAMAHYAYA, WAMAMATI, LILLAHHIRABILALAMIN.

Saturday, March 19

Tolong Doakan Aku

Assalamualaikum...
Alhamdulillah dalam kesibukkan dunia masih ada lagi kesempatan yang dikurniakan Al- Aziz buat aku untuk membuat nota nota peribadi.
Redha dengan ketentuan adalah antara asas asas Iman yang amat penting bagi mendekat diri dengan Al-Malik. Namun hanya perkataan Redha saja yang mudah disebut namun untuk melaksanakannya bukan perkara yang mudah. Namun hakikatnya semua ujian yang diberikan adalah bersesuaian dengan kemampuan mahluk. ALLAH TIDAK PERNAH MENZALIMI MAHLUKNYA, namun mahluk yang sering berlaku zalim pada dirinya sendiri. Begitu juga dengan aku, masih mencari dan berusaha untuk redha namun hidup didunia yang penuh dengan kepalsuan bukan perkara enteng. Lihat saja disekeliling aku, maksiat bagaikan satu perkara biasa. Dari pelbagai sudut dari tuntutan hawa nafsu hingga ke soal ibadah pun diiringi maksiat. Bercakap atau melontarkan pendapat memang mudah namun untuk merealisasikan adalah ujian yang berterusan. Sifat kesabaran yang tinggi dan istiqamah yakni berterusan hanyalah jalan terbaik untuk menuju kearah redha.
Ibarat kail panjang sejengkal jangan lautan nak diduga sama la dengan usaha untuk redha tpi ilmunya tidak dituntut (dipelajari). Menimba ilmu agama adalah cara yang terbaik untuk mencari redha dimana aku akan temui Keangungan Tuhan dan kelemahan mahluk.. Wassalam.

P/s: Tolong doakan aku..

No comments: