Apa yang ada hanyalah Kehidupan

ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ALLAH HUAKBAR
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUALLAH'ILAHAILLAWLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
ASHADUANNAMUHAMMADARRASULLULLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALOSSOLAH
HAIYAALALFALAH
HAIYAALALFALAH
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
LAILAHAILLAWLAH

INNASSOLATI, WANUSYUKI, WAMAHYAYA, WAMAMATI, LILLAHHIRABILALAMIN.

Monday, March 28

YAng Terindah hanya sementara

assalamualaikum... Yaa bakal bakal ahli kubur sekalian..(temasuk lah aku)kan kan kan..
Aku memang suspek abis kat title post nie, mau tak nya macam tajuk lagu tu.. Hi hi hi(sedang perasan yang diri ku kelakar)
Memang benar apa saja kita sedang kecapi dan yang bakal kecapi pasti kita mau hidup yang penuh keindahan dan terindah(sebagai nikmat dalam hidup) ianya pada aku lumrah kejadian manusia.. Kita adalah keturunan Nabi Adam a.s. Yang telah diciptakan oleh Al-MALIK, kemudian berlaku peristiwa syaitan menderhaka kepada Al-AZIZ gara gara tidak mahu sujud pada Nabi Adam a.s. Dan pada masa itu jugalah wujudnya permusuhan antara manusia dan syaitan. Kemudian Nabi Adam as telah ditempatkan disurga..(fitrah kita) dalam diri setiap manusia mahukan yang terindah asal usul duduk surgakan, namun yang terindah hanya sementarakan Akhinya Nabi Adam as telah dibuang kedunia gara gara musuh kita syaitan.(tpi masih ramai yg nak kawan dengan musuhnya sendiri) kita mudah ditipu, yang salah kita kata betul, yang betul kita kata salah.. Lagi la zaman nie, dah entah berbilion juta tahun agaknya syaitan dok kaji sifat2 manusia tang mana depa nak bagi jahanam hidup kita nie. Mahluk nie kalau depa x dapat jahanamkan hidup kita kat dunia, depa dok layan kita supaya lalai dan leka kat dunia ni biar jahanam hidup kita kat Akhirat pulak..
Jadi aku nak nasihat pada diri aku ni agar aku selalu ingat pada ALLAH AZAWAJALLA, ingat Mati, ingat solat berjemaah, amal sunnah seberapa banyak yang mampu, ikhlas, jujur, amanah, sabar dan selalu selalulah membaca Kalam Allah(Al-Quraan). InsyAllah..Wassalam..

2 comments:

couverv said...

Ha, thats right.

couverv said...
This comment has been removed by a blog administrator.